רכישת דירה מקבלן: כל מה שצריך לדעת על קניית דירה מקבלן

תוכן עניינים

רכישת דירה היא אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר בחיים והבחירה בין רכישת דירה מקבלן לדירה יד שנייה היא צומת דרכים במסע הזה. כל אחת מהאפשרויות מציעה יתרונות וחסרונות ייחודיים וההחלטה הנכונה תלויה בצרכים, בהעדפות ובאורח החיים שלכם. למה חשוב שלא לעשות את הצעד הזה לבדכם, האם יש משמעות לתהליך כאשר אתם מלווים בעורך דין מקרקעין ומה תפקידו בדרך שלכם אל הבית עליו אתם חולמים שנים רבות? מיד תגלו את כל התשובות.

רכישת דירה מקבלן – מאיפה מתחילים?

דירה מקבלן לרוב ידועה בתור דירה שרשומה למעשה רק על שרטוט נייר ולא נמצאת פיזית היא הבטחה לעתיד. היא מאפשרת לכם להתאים אישית פרטים שונים בדירה החל מהחלוקה הפנימית ועד לסוג הריצוף והמטבח ולעצב את בית חלומותיכם בדיוק כפי שדמיינתם. הטכנולוגיות החדישות והמערכות החכמות שבהן מצוידות דירות חדשות רבות כמו מערכות בית חכם, אינסטלציה מתקדמת וחלונות מבודדים הופכות את האופציה הזו למפתה במיוחד עבור חובבי הטכנולוגיה והנוחות. בנוסף, האחריות שמספק הקבלן על ליקויי בנייה מעניקה לכם שקט נפשי ושכבת הגנה נוספת על ההשקעה שלכם.

עם זאת חשוב לזכור שדירה מקבלן כרוכה בלא מעט אי וודאות. זמן ההמתנה עד למסירת הדירה יכול להיות ארוך ולעיתים לקחת אף שנים ועוד להתארך בשל עיכובים בלתי צפויים בבנייה, שינויים בתוכניות או קשיים בירוקרטיים. בנוסף לכך עלויות השינויים והתוספות שתרצו לבצע בדירה, מעבר למפרט הבסיסי שמציע הקבלן, עלולות להצטבר במהירות ולהכביד על התקציב. חשוב גם לקחת בחשבון את האפשרות שהדירה בסופו של דבר לא תעמוד במלואה בציפיות שלכם שכן אתם רוכשים אותה על סמך הדמיות ותוכניות ולא על סמך מראה עיניים.

דירה שהינה יד שנייה, לעומת זאת, מציעה זמינות מיידית. אתם יכולים לראות את הדירה במו עיניכם, לבדוק את מצבה הפיזי, להתרשם מהשכונה ולקבל החלטה באופן אחר. עם זאת חשוב לקחת בחשבון שדירה יד שנייה עשויה לדרוש שיפוץ והתאמות כדי להתאים לצרכים ולטעם שלכם. בנוסף, הדירה עלולה לסבול מבלאי טבעי ותהליך הרכישה עלול להיות מורכב יותר ועשוי לכלול משא ומתן ארוך יותר על המחיר. לפני שאתם מקבלים החלטה, חשוב להגדיר תקציב ריאלי ובכלל להיוועץ בעורך דין מקרקעין לו הניסיון והידע המתאימים. בדקו את ההון העצמי שלכם, את היכולת שלכם להחזיר משכנתא ואת ההוצאות הנלוות לרכישת דירה כגון מס רכישה, שכר טרחת עורך דין, דמי שיווק, עמלת פתיחת תיק משכנתא, שמאי מקרקעין, שכר טרחה לרישום הדירה על שמכם והבית המשותף, מע"מ,הצמדת מחיר הדירה למדד תשומות הבנייה, עלויות מעבר ועוד. אל תשכחו לקחת בחשבון גם את השינויים הצפויים בהכנסות ובהוצאות שלכם בעתיד, כמו הרחבת המשפחה או שינוי מקום עבודה.

למה חשוב לשכור עורך דין נדל"ן לרכישת דירה מקבלן

אם החלטתם לרכוש דירה מקבלן חשוב להכיר את השלבים המרכזיים בתהליך. בחירת הפרויקט הנכון היא קריטית. בדקו את המוניטין של היזם והקבלן, המצב המשפטי הרישומי של הקרקע, את המפרט הטכני של הדירה, כיווני האויר של הדירה, את הסביבה, התוכניות לפרויקט כולו, הקבלן המבצע, הבנק המלווה, את התוכניות העתידיות לאזור ואת המחיר. אל תתפשרו על בדיקת החוזה על ידי עורך דין המתמחה בנדל"ן, שיוודא שהוא מגן על האינטרסים שלכם וכולל את כל התנאים והערבויות הנדרשים. הקפידו שהתשלומים לקבלן יתבצעו בהתאם לחוק ושהוא מספק לכם ערבויות בנקאיות או ביטוחיות מתאימות. לפני מסירת הדירה, אל תוותרו על בדיקה מקיפה של כל הפרטים, החל ממערכות החשמל והמים ועד לריצוף, לצבע ולגימור הסופי. מעבר לכל אלו, לתפקיד של עורך הדין בתהליך רכישת דירה מקבלן יש עוד אלמנטים חשובים:

  • בדיקת חוזה הרכישה – בתהליך רכישת דירה מקבלן עורך הדין יבדוק באופן מדוקדק את הסכם הרכישה ויערוך בו את השינויים הנדרשים כדי להגן על האינטרסים שלכם. הוא יבחן את סעיפי החוזה, יוודא שהם תואמים את החוק וידאג לכך שהזכויות שלכם מוגנות. עורך הדין יבדוק את המפרט הטכני של הדירה, את לוח התשלומים, את הערבויות שמציע הקבלן, את התשלום הסופי של הדירה ומה הוא כולל ואת כל ההיבטים המשפטיים של העסקה.
  • ייצוג משפטי – עורך הדין כאן עבורכם לייצוג מלא בכל מה שקשור אל עסקת הנדל"ן החל משאלות, קבלת המידע המתאים וביצוע פעולות משפטיות שוטפות במהלך כל הדרך מתחילת התהליך ועד לסיומו. חשוב לזכור שעורך הדין של היזם הוא עורך הדין של היזם ובקניית דירה מיזם יש בעצם תשלום לשני עורכי דין, עורך הדין של היזם שירשום את הדירה על שמכם בטאבו ועורך דין מטעמכם שייצג אתכם וישמור על האינטרסים שלכם.
  • הגנה על הזכויות שלכם – במקרים של אי התאמה או מחלוקות או ליקויים בדירה עורך הדין יפעל מול הקבלן או המוכר כדי להגן על זכויותיכם ולוודא שהם מקיימים את התחייבויותיהם. הוא יעשה כל שביכולתו כדי להבטיח שתקבלו את הדירה שרכשתם במצב תקין ובהתאם למוסכם.
  • רישום בטאבו – עורך הדין יטפל בהליכים הבירוקרטיים הכרוכים ברישום הדירה על שמכם בטאבו לרבות דיווח לרשות המיסים והגשת מסמכים לרשויות. הוא יפקח שהרישום יתבצע בצורה תקינה ומהירה, ושהבעלות על הדירה תהיה רשומה על שמכם באופן חוקי ומחייב.

בנוסף לכל התפקידים המפורטים לעיל עורך הדין יכול לספק לכם ייעוץ מקצועי בכל הנוגע להיבטים המשפטיים והפיננסיים של רכישת דירה. הוא יכול להסביר לכם את המשמעויות של סוגי משכנתאות שונים, לייעץ לכם לגבי אפשרויות מימון ולסייע לכם לקבל החלטות מתאימות בכל שלב בתהליך.

אל תתנהלו לבדכם בהליך שיכול להפוך להיות פשוט וקל

הניסיון הרב של משרדנו בליווי רוכשים מעיד כי נתקלנו לא פעם בחלום שהפך לחילום בלהות. עורך דין נדל"ן המסייע לכם בתהליך של רכישת דירה מקבלן הוא חשוב מאד בתהליך רכישת דירה. הוא ילווה אתכם בכל שלב, יגן על האינטרסים שלכם ויבטיח שהעסקה תתבצע בצורה חוקית, בטוחה ומוצלחת. אל תוותרו על שירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה, שיסייע לכם להגשים את חלום הדירה בראש שקט. משרד עורכי הדין סקלר לוי, בראשות עורכי הדין ליאור לוי ודניאל סקלר הוא ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל בתחום הנדל"ן. צרו קשר עוד היום לשירות אדיב, סבלני ומכיל לצד מקצועיות ברמה גבוהה וללא דופי.

האמור לעיל אינו תחליף ליעוץ משפטי ואין לראות בו כיעוץ משפטי.

צריכים ייעוץ או ייצוג משפטי?
צוות המשרד ישמח לעמוד לשירותכם!